TmK schreef op 29 May 2017 - 16:43 #3992446
Avatar
13485 berichten
Eindbaas
H@H@ iemand klappen op lan beter gooi je gewoon vuilnisbakken
PeterG schreef op 29 May 2017 - 17:45 #3992450
Avatar
10040 berichten
Eindbaas
TmK schreef:
H@H@ iemand klappen op lan beter gooi je gewoon vuilnisbakken
hHAHAHA

Dit bericht is geplaatst vanaf mobile.pngGamelux Mobile
fRe schreef op 29 May 2017 - 23:06 #3992455
Avatar
2202 berichten
Te enthousiast
As one of the leading esports teams in Belgium, we strive for fair play, sportsmanship and responsibility inside and outside of tournaments.

After an altercation during a recent LAN event, we are announcing that we will be parting ways with our current CS:GO line-up.

We would like to apologize to our community and the people involved with or affected by the event.

- Sector One Management
waLLy- schreef op 29 May 2017 - 23:35 #3992456
Avatar
22 berichten
Noob
fRe schreef:
As one of the leading esports teams in Belgium, we strive for fair play, sportsmanship and responsibility inside and outside of tournaments.

After an altercation during a recent LAN event, we are announcing that we will be parting ways with our current CS:GO line-up.

We would like to apologize to our community and the people involved with or affected by the event.

- Sector One Management
esTEK schreef:
+ klaplijst.txt voor de eerst x ekt bovengehaald door steve
:confused:
fRe schreef op 31 May 2017 - 16:34 #3992459
Avatar
2202 berichten
Te enthousiast
https://www.sugarlan.com/comments.html?nid=1163
Quote:
Beste Deelnemers,


Als crew hebben wij maanden gewerkt om jullie een fantastisch weekend te bezorgen.
Alle elementen waren aanwezig om dit waar te maken, maar helaas werden wij slachtoffer van de daden van 1 of meerdere personen.
Door deze uitzonderlijke omstandigheden hebben wij niet de kwaliteit kunnen afleveren die jullie van SugarLAN gewoon zijn.

Tijdens SugarLAN v11.0 werd gedurende het hele weekend een gerichte DDOS aanval uitgevoerd op onze internetlijn.
Deze bewuste aanval naar de organisatie toe, treft niet alleen ons, maar vooral jullie als deelnemers van ons evenement.
De DDOS aanval werd ondertussen schriftelijk bevestigd door Telenet, en de nodige juridische stappen werden ondernomen.

We willen ons namens de hele crew excuseren. Dit vooral omtrent de communicatie omtrent de problemen die niet altijd even vlot is verlopen.
Graag schetsen wij in het kort onze vaststellingen van het voorbije weekend:

Vrijdag omstreeks 22u: Internet begeeft het. We gaan uit van een configuratiefout langs onze kant en checken alles na. We zien geen fouten op het eerste zicht en bellen onze supportdienst. Conclusie: "Lijn is gesatureerd". Ons effectief verbruik ligt op dat moment ook tegen het maximum van de lijn. We stellen een aantal Traffic shaping rules in om zelf de lijn minder te belasten.
Het probleem leek opgelost, het merendeel van de internetverbinding werkte nog ok gezien de traffic shaping die werd toegepast.
Zaterdagochtend: terug problemen. In eerste instantie passen we de Traffic shaping verder aan. Telenet helpdesk: "De lijn is gesatureerd". Ondanks dat ons internet niet meer werkte, konden wij perfect de gateway van Telenet waar wij naartoe sturen bereiken. Vanaf dit moment gingen wij ervan uit dat het probleem bij Telenet lag.
Zaterdagmiddag: We gaan naar de installatie van Telenet kijken. In deze ruimte bleek het snikheet te zijn. In die mate dat de switch gloeiend stond. We plaatsen extra ventilators in de hoop de installatie daar verder af te koelen. Internet leek even terug goed te werken, al had dit waarschijnlijk met het herstarten van de connectie te maken.
Zaterdagavond omstreeks 18u: We bellen terug naar Telenet. "De lijn is nog steeds gesatureerd". Kan niet. Ons verbruik was geshaped tot op 300Mbit. We trekken de internetkabel uit de firewall en steken hem in een laptop. De mensen aan de helpdesk van Telenet zien nog steeds een verbruik van 800Mbit.
De DDOS wordt vastgesteld. Onze provider kan ons op dit moment niet meer helpen. We moeten wachten tot de DDOS vanzelf stopt. De nacht van zaterdag op zondag bleek de aanval effectief een paar uur stil te zijn, maar helaas was dit voor korte duur.
De toekomst
Eerst en vooral begrijpen wij hoe jullie je voelen. Omdat wij absoluut kiezen voor een luxe lan zonder compromissen te sluiten, ligt de ticketprijs bij SugarLAN wat hoger dan bij de gemiddelde lanparty (al blijft onze catering werken met democratische prijzen). Je betaalt dus de volle pot voor een geweldig weekend, en je krijgt frustraties in de plaats. Wij zullen een compensatie uitwerken die voor ons haalbaar is, en die jullie toch op een of andere manier vergoed. Geef ons hiervoor nog 14 dagen de tijd.

Wat belangrijker is, is dat we uit deze situatie leren, zodat we volgende edities terug de kwaliteit kunnen bieden waar SugarLAN voor staat.
Zo wordt er vanaf nu standaard op onze lijnen een Anti-DDOS voorzien. Daarnaast zal Telenet een Anti-DDOS package ook gaan aanbieden aan alle lanparty 's die bij hen nog een lijn afnemen. Het mag niet meer gebeuren dat 1 individu een geweldig evenement als een lanparty kan dwarsbomen. Wij raden dan ook onze collega's van alle lanparty's aan om dit expliciet te laten opnemen bij de aanvraag van hun internetlijnen.

Ten slotte willen we Telenet bedanken voor de hulp en de nazorg. Ernst van Rent-A-Lan voor zijn enorme bijdrage, alsook iedereen die mee heeft helpen zoeken achter de oorzaak van het probleem. Bedankt aan de personen die vrijwillig mee zijn komen kijken bij het analyseren van de problemen. Bedankt aan de Brabanthal voor het leveren van een extra internetlijn op onze main stage, zodat we hier de League Of Legends compo op hebben kunnen afwerken. Dank u aan alle crewleden en compo-admins die hun best gedaan hebben om met deze moeilijke situatie de compo's alsnog in goede banen te leiden en dank u aan alle deelnemers, voor het geduld en begrip. Daarnaast willen we ook nog al onze sponsors bedanken omdat zij keer op keer SugarLAN steunen en blijven geloven in een verdere groei van ons evenement.


Hopelijk zien we jullie snel terug op een van de komende edities, zodat we er terug een kwalitatieve, leuke lanparty van kunnen maken.



Onze excuses namens de hele SugarLAN Crew.

Met vriendelijke groeten,
Pieter Vandeput
Voorzitter SugarLAN Events vzw
Lxd schreef op 1 June 2017 - 13:18 #3992466
Avatar
1735 berichten
Net 1337 geweest
Wel lullig voor pietertje.
klitzz schreef op 2 June 2017 - 09:01 #3992475
Avatar
897 berichten
Veel vrije tijd
Pieter indeput


Laatst gewijzigd op 2 June 2017 - 09:01

Registreer een account om te kunnen reageren

Om te kunnen reageren op Gamelux heb je een account nodig. Lees alles over de voordelen op de registratie pagina.

-->