eagle schreef op 25 October 2011 - 23:53 #3723597
Avatar
2918 berichten
Te enthousiast
spoler2.jpg
Lees dit topic (nog) niet als je niet wil dat er dingen verklapt worden.

Ok, je weet het zeker? Scroll verder.












































Dus, wat vonden jullie van de SP?

De graphics?
Het geluid?
Het verhaal?
Het einde?
De characters & de voice acting?
De lengte?
De gameplay & variatie?
De fun factor?
De replay value?
Etc.

Ik reply zelf wel later zodat het topic neutraal begint. :doh:
wimbjorno schreef op 26 October 2011 - 02:25 #3723663
Avatar
2516 berichten
Honorary Gamelux Member
Misschien niet gepast om te zeggen... maar ik krijg wat een Modern Warfare gevoel bij die Singleplayer.
amnesiahaze schreef op 26 October 2011 - 02:55 #3723671
Avatar
28 berichten
Noob
wimbjorno schreef:
Misschien niet gepast om te zeggen... maar ik krijg wat een Modern Warfare gevoel bij die Singleplayer.

gelukkig niet zoveel muurtjes om te campen in bf3
legendareN schreef op 26 October 2011 - 06:20 #3723689
Avatar
9647 berichten
Gamelux Elite
wimbjorno schreef:
Misschien niet gepast om te zeggen... maar ik krijg wat een Modern Warfare gevoel bij die Singleplayer.

het is ook in een moderne setting.. ik weet niet wat je er aan wilt veranderen
exite schreef op 26 October 2011 - 08:54 #3723698
Avatar
4336 berichten
Vierkante ogen
legendareN schreef:
wimbjorno schreef:
Misschien niet gepast om te zeggen... maar ik krijg wat een Modern Warfare gevoel bij die Singleplayer.

het is ook in een moderne setting.. ik weet niet wat je er aan wilt veranderen

flying panda's
w33D schreef op 26 October 2011 - 09:08 #3723700
Avatar
592 berichten
Veel vrije tijd
DINOSAUR MODE
eagle schreef op 26 October 2011 - 15:02 #3723904
Avatar
2918 berichten
Te enthousiast
Notitie.
Ik heb met alle settings op low gespeeld in 1280x800x60 omdat mijn huidige Core 2 Duo het anders niet trekt, dubbele audio en mouse lag creëert. Ik heb overwogen om te wachten tot ik mijn nieuwe pc heb gebouwd maar de eerste 2 levels waren vermakelijk genoeg om door te spelen.

De graphics.
De graphics op de allerlaagste settings stelde niet teleur. Voor spelers zoals ons die geen probleem hebben met de looks van CS en Quake kun je BF3 op low gerust spelen.

Het geluid.
Het geluid is me niet echt bijgebleven dus dat zit wel goed. De enige kanttekening die ik heb is dat het schieten met bijv. een 50 cal op een tank veel luider is dat het herhalende gesprek met die irritante agenten in het kamertje, logisch natuurlijk, maar als je niet het hele huis wakker wil maken vereist het dat je een paar keer het volume moet aanpassen of met een headset spelen.

Het verhaal.
Het beginnen met een flashback was voor mij erg makkelijk te vergeten door de verwarring. De sensitivity was veel te hoog, ik dacht al aan het maken van keuzes welke wapens ik wou gebruiken terwijl het eigenlijk een run & gun missie was.

Ps. Heb je ook gemerkt dat voordat je een guy uit het raam trapt je zijn aku op zijn rug afvuurt, deze afpakt, en plots weer een volle clip hebt? :D

Het verhaal is me nu, 12 uur later, alweer ontschoten. Ik weet alleen nog wat voor missies ik heb gespeeld maar wat de achterliggende reden daarvoor was.. geen idee.

Het einde.
Het einde vond ik matig qua verhaal maar hoogst onorigineel qua gameplay. In het stukje auto achtervolging kreeg je een pistool maar het was niet echt de bedoeling om echt iets te raken, je had plots geen crosshair als je down-the-sight aimde wat je de hele game gedaan hebt, en constant werd je zicht geblocked door inkomend verkeer. Laat me iets moeten raken of geef me dan geen pistool. Het allerlaatste gedeelte is nog erger en lijkt wel een directe kopie van hoe Call of Duty hun games afsluit. Jij en de bad guy staan oog in oog en je moet met wat QTEs (quick time events) hem 'verslaan'.

Ook heb ik geen idee wat de conclusie van het kijken naar de nuke moet zijn, heb je de stad nu gered? Gaat 'ie onder je neus alsnog af? Het lijkt alsof DICE iets wil bewaren voor DLC of BF4, maar zoals ik in de volgende en vorige paragraaf schrijf was dat niet echt nodig geweest.

De characters.
Het verhaal dropte je van marinier, naar tank bestuurder, naar Russisch special ops guy en naar copiloot van een jet. De characters vond ik heel erg afstandelijk en ik heb het gevoel dat er totaal geen poging is gedaan om je iets voor ze te laten voelen.

Neem bijvoorbeeld de jet-missie. Daar speel je een vrouw, gemerkt? Nee, totaal niet. De relatie tussen zo'n piloten team lijkt me iets speciaals, je bent volledig van elkaar afhankelijk. Daar hadden ze veel meer mee kunnen doen, zeker omdat die personages volledig los staan van de rest.

De lengte.
Over de lengte was ik wel tevreden al heb ik hem in een avond (7 uur?) uitgespeeld. Andere shooters zoals CoD, BC2 en MoH deed ik meestal 2 dagen over maar dat zullen wel korte speelsessies geweest zijn.

De gameplay & fun factor.
Zoals verwacht heeft de campaign van alles wat in zich. Rennen, schieten, sluipen, snipen, tank rijden, vliegen en een half dozijn veel te makkelijke QTEs. Ondanks dat dit verfrissend werkte miste ik toch de epische momenten. De gedeeltes waarin je moet sluipen zijn bij lange na niet zo spannend als in MW/MW2.

Bij het snipen, wat overigens maar weinig kan buiten de specifieke missie onderdelen, voelde ik me een stuk minder badass dan in andere games, deden ze bijna niets met het stealth element van snipen en had je bij 'de overduidelijke sniper missie' (cover het team dat apartementen cleared) veel teveel targets op mijn beeld wat de actie chaotisch maakte.

Het rijden in de tank, wat Battlefield een redelijk unieke game maakt, was vetter qua omgeving en vibe dan actie. Als ik ergens veel schoten gemist heb en er niet voor bestraft werd was het daar. Mijn tank was onverwoestbaar! Ook leek het net alsof ik van alles een beetje moest doen, eerst rijden, dan schieten, dan iets met een radar, dan een-malig een shell inladen.. Heeft tank personeel niet allemaal een vaste taak? Het hielp niet dat ik geen andere personen zag in en rondom mijn tank maar dat zal wel te maken hebben met een bug. (zie bugs)

Het vliegen, wow, wat een ervaring. De keuze om ons niet zelf te laten vliegen was een goede, ondanks dat je als copiloot niet veel te doen hebt en het erg makkelijk wordt gemaakt vond ik het toch een heel erg vette missie door de sfeer en het gevoel. Je gaat van ‘ah leuk een vlieg missie’ binnen het vliegdekschip naar ‘kolere wat een pokke weer buiten’, naar ‘aha, ik ben copiloot, ik mag kijken en schieten’, naar ‘OMG, HARD GAAN WE’.

Quick time events zijn lame, en dat waren ze niet alleen, ze waren ook nog makkelijk. Zo makkelijk dat ik ze de helft van de tijd faalde waarna de game het me soms vergaf, en soms weer fijn kon gaan laden. Aan de ene kant maakte dit dat ik alle mogelijke combinaties van succes/faal wilde proberen, maar met de niet geringe laadtijden heb ik dit maar niet gedaan.

Bugs & glitches.
Na sommige missies krijg je een cutscene interrogation/gesprek in de huidige tijd. Helaas klikte ik dit een keer door waardoor in de eerste Dima missie zat. Omdat ik niet wist wie dat was heb ik de SP herladen maar helaas werd dit niet getoond. Slordig.

In een aantal missies loop je heel duidelijk over de grens van een geluidsgebied heen. Een stap naar voren en je hoort muziek, schoten en geschreeuw, een stap naar achter en het is doodstil.

In diezelfde eerste Dima missie waarbij je met 3 man een auto een garage binnen rijd popte voor mij voor de eerste de onzichtbare personen bug op. De auto reed zichzelf en het ‘volg mij’ icoontje stond los in de lucht. In dezelfde missie werkte ook het ‘volg mij’ systeem niet waardoor ik zelf maar alleen verder moest wat best pittig was. Gelukkig corrigeerde game zichzelf daarna en kwam mijn AI partner weer helpen.

Deze zelfde onzichtbare personen bug trad ook op in het slot. Een onzichtbare Solomon en partner guy, onvergefelijk.

De fun factor & replay value.
Battlefield 3 is een vette multiplayer game, de single player kun je beschouwen als een extra’tje. Als extra’tje is het een leuke rollercoaster ride die erg lijkt op die van andere games, maar niet een die je zal bijblijven. Omdat ik de game zelf op low settings heb gespeeld zal ik hem zeker nog eens spelen als ik een nieuwe PC gebouwd heb, maar daarna waarschijnlijk niet meer.

Deze post is wat uit de hand gelopen qua lengte. Als je alles gelezen hebt, bedankt, maar onthoud dat deze ‘review’ op basis van een niet-optimale speelervaring is. Ik heb zelf nog niet de reviews van de experts (IGN, GameSpot, Giant Bomb etc) gelezen dus dit is puur mijn eigen perspectief.


Laatst gewijzigd op 26 October 2011 - 15:17

Registreer een account om te kunnen reageren

Om te kunnen reageren op Gamelux heb je een account nodig. Lees alles over de voordelen op de registratie pagina.

-->