ESL 101 - Support Tickets en Protesten

Geschreven door 'itons'' op Tuesday, 23 November 2010 om 10:52

De ESL is een groeiend fenomeen in de Benelux. Toch blijft het meedoen aan de ESL voor sommige mensen een te grote drempel. Met deze hulp review gaan we uitleg geven over de onderwerpen waar je op ESL mee te maken krijgt. In dit vijfde en laatste deel uit de serie bekijken we support tickets en protesten.

Support Tickets & Protesten
Om alles in goede banen te leiden op ESL is het support en protest ticket systeem bedacht. De bedoeling hiervan is natuurlijk dat admins spelers snel kunnen helpen en ook iedereen wordt geholpen. Diegene die als eerst een ticket maakt zal als eerst worden geholpen. Dus niet zoals vroeger: diegene die een admin het hardst kan irriteren en spammen op IRC wordt als eerst geholpen. Natuurlijk zijn er ook een aantal regels opgesteld om alle tickets en protests in goede banen te leiden.

Support Ticket   
Een support ticket maak je aan als je hulp nodig hebt met ESL een vraag hebt over iets of iets anders waarvan je nog geen antwoord hebt kunnen vinden op de website. Over het algemeen staat alles wat je moet weten wel op de ESL site. Het meeste kun je wel vinden in het grijze vak onderaan de website.

Mocht je na intensief zoeken op de website nog niet tot een oplossing zijn gekomen voor je probleem of is er iets dat je gewoon niet kunt doen zonder hulp van een admin dan maak je een support ticket aan. Je kunt dit doen door op de knop Help & Support te drukken. Deze is op iedere pagina zichtbaar en staat altijd rechtsbovenaan onder de menubalk. Een aantal belangrijke regeltjes voor het aanmaken van een ticket zijn:

# Vertel alle belangrijke informatie.
# Maar hou het kort!
# Maak kloppende zinnen en gebruik leestekens.
# Voor je een ticket maakt kijk eerst in de FAQ en probeer het zelf op te lossen.
# Vul het ticket in het goede gedeelte van de ESL site in.

Protesten
Een protest maak je aan als je denkt dat er iets tijdens of na de match niet volgens de regels is gegaan. Op ESL is het belangrijk dat wanneer je een protest aanmaakt je altijd in de regels kunt aantonen dat het ook daadwerkelijk niet mag. Wil je dus een protest aanmaken lees dan eerst goed de regels door en kijk of je wel echt gelijk hebt. Wil je bijvoorbeeld een protest maken over een demo die niet geupload is dan kijk je eerst hoe lang deze speler heeft voor het uploaden van zijn demo. Je komt er dan achter dat hij 48uur heeft en dat jij pas daarna een protest mag aanmaken. Voor het aanmaken van een protest is een procedure opgezet waar iedereen zich aan moet houden. Doe je dit niet dan kan je protest ongeldig worden verklaard ook al heeft je tegenstander nog zo vals gespeeld. De procedure vind je hieronder http://www.esl.eu/eu/faq/protest_rules/.

Je kunt een protest aanmaken door naar je command center te gaan (tegenwoordig settings). Vervolgens druk je op write a matchprotest en zorg je dat je alle velden correct invuld. Belangrijk bij een protest is dat je niet hele discussies aangaat met je tegenstander. Probeer alles in een zon compleet mogelijk maar toch kort verhaal te stoppen. Lieg nooit tegen een admin, mocht de admin erachter komen dat je protest op leugens is gebaseerd of dat je leugens gebruikt om je verhaal beter te laten overkomen dan kan je protest ongeldig worden verklaard en heb je er alsnog niets aan gehad.

Registreer een account om te kunnen reageren

Om te kunnen reageren op Gamelux heb je een account nodig. Lees alles over de voordelen op de registratie pagina.

-->